2 augusti

Internet funkar lite halvkasst uppe på mitt rum så just nu sitter jag nere i källaren med datorn där sändaren sitter typ så här funkar det prima :) Det är därför jag inte har uppdaterat så mycket!
Så nu har jag en del att berätta! I lördags var det som sagt fest här hemma, med både familjens vänner och den gamla au pairens vänner. Nästan alla var också au pairer och kom typ från mexico eller Colombia och sånna länder så dom pratade spanska hela högen men alla var supergulliga mot mig och vi har redan bestämt playdates och sånt. Så på kvällen följde jag faktiskt med dom ut i DC, man kan nämligen gå ut när man är 18, trots att man inte får dricka förns man är 21. Men om man är under så får man stora X över händerna så dom ska se att man inte kan köpa i baren. Men men allafall så var det en ny upplevelse, helt klart annorlunda från när man går ut hemma. Alltså sättet som folk dansade på, herregud säger jag bara, det är verkligen som på filmer. Om folk bettede sig så hemma skulle dom bli utkastade. Det är värre än i typ grekland! Jag var lite lätt livrädd hela kvällen hahah men det var en ny upplevelse, tror iof inte att jag kommer att gå just dit igen!
Så vi kom hem runt halv 5 vilket för mig kändes som klockan halv 11 på morronen så ni förstår hur pigg jag kände mig! Så nästa dag vaknade jag runt klockan 2, vilket var riktigt välbehövligt! Så igår gjorde jag inte speciellt mycket, var typ hemma hela dagen, men det var skönt! Eller jo, på kvällen så åkte vi till mataffären för att handla lite. Och det var första gången jag fick köra också! Men det gick var bra, lite läskigt var det, men äsch, med automat är det inte speciellt krångligt. Däremot, nått som jag verkligen kommer att ha problem med är att man får svänga höger när det är rött här!! Det är ju jätteläskigt, jag kommer att glömma bort det hela tiden!
Jajaj men i alla fall, mataffären. Den var verkligen som man föreställer sig en amerikansk mataffär. Alltså helt gigantiskt, där verkligen allt du kan tänka dig finns! Så det var en upplevelse bara det.
Idag har vi först varit på the social security office och fixat ett social security number till mig, man behöver det för att kunna öppna ett bankkonto tillexempel. Sen starbucks, donken för för att hämta upp mat till dom här hemma och sen hem. Sen åkte familjen iväg för att lämna av den gamla au pairen på flygplatsen. Så nu är jag den enda au pairen. Så jag satt och skypade med Johanna en stund och då ringer pappan mig och ber mig att komma och möta dom på en restaurang typ en kvart bort med bilen, så det var bara att försöka hitta bilnycklarna och sen knappa in adressen på gpsen och sen åka dit! Men det gick bra, det var första gången jag körde själv här, lite scarry faktiskt! Så det blev lunch på en mexikansk restaurang, mycket gott! Sen hem och byta om för att sen åka till poolen, den ligger typ 10 minuters promenad härifrån men vi tog bilen ändå, haha så usa. Men den var riktigt najs, det är en privat pool så det var inte så mycket folk där, kanske går dit imorrn också! Imorrn är min första jobbdag nämligen!
Nu sitter jag nere i källaren igen och försöker uppdatera mig på facebook och allting.
ojoj, det här måste vara det längsta och rörigaste inlägg jag nånsin har skrivit men jag hoppas att ni förstår nått!
Här nere i källaren :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0