4 augusti

Nu behövs det verkligen en update! Igår var min första jobbdag och det var ganska så jobbigt faktiskt. Barnen bara skrek hela tiden och bråkade och slog varandra. Sen skulle jag försöka åka till biblioteket men gpsen hittade inte adressen så vi fick åka hem igen men sen poolen. Allt som kunde gå fel gick fel helt enkelt, verkligen hela dagen. Usch jag kännde bara för att åka hem till sverige på kvällen men sen kom värdföräldrarna hem och vi satt och pratade lite och dom visade mig bilder och lite sånt och då kändes allt mycket bättre. Men det var en tuff dag måste jag säga.
Idag har varit en MYCKET bättre dag. Jag har insett att som au pair måste man ha lie planer och ha allt uppstyrt. Man kan inte bara ta dagen som den kommer utan det blir enklare om man har lite saker planerade. Så igårkväll gjorde jag lite research om allt och nu har jag planer för veckan och bara bra aktiviteter för barnen.
Men idag iaf så gick vi först på bio på förmiddan, det är nämligen gratis bio på tisdagar och onsdagar nu under sommarn på barnfilmer både för dem och för mig, så det var najs :) Sen gick vi hem, åt lunch, gick ut med hunden och spenderade resten av eftermiddan vid poolen. Inte fy skam. Jag ligger och solar och barnen leker i poolen hela eftermiddan!
Men nu på kvällen så var jag iväg och gjorde ett engelska test på det colleget som jag kommer att gå på, NOVA.
Och det gick sjukt bra faktiskt så nu är jag lycklig :) På muntliga fick jag College ESL and above, vilket var det högsta man kunde få och på skrivdelen fick jag High-intermediate vilket är det näst högsta man kan få. Så nu måste jag bara välja vilken kurs jag ska ta. Jag funderar på typ american culture eller nått sånt. För den var rätt tid och poäng och så :)
Det var lite kul att visa värdföräldrarna mina poäng, hahah dom blev sjukt imponerade och typ stolta över mig. Känns bra! Nej men jag tror inte att jag kunde fått bättre värdföräldrar än dom här!
Men nu måste jag verkligen sova! Klockan är 11 och det är en dag imorrn också! Då blir det nog the mall och sen poolen på eftermiddan :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0