Betalning

Idag har jag varit på banken och betalat till ambassaden, gick väldigt smidigt faktiskt och hon i kassan var supertrevlig! Man var tvungen att åka till banken och betala eftersom att man skulle ha bankens stämpel och en massa andra grejer. Det kostade 1120, så nu är en sak betald i alla fall :)
Sen så bestämde vi att det är bäst om jag fixar visakort istället för maestro som jag har nu. Det är ju ungdomskort och funkar inte överallt. Så då blev det visa istället, mycket bättre :)
Sen beställde jag personbevis 120 idag också, lite sent med tanke på att jag ska till ambassaden på fredag, jag vet. Men hon skulle skicka det med express post så jag ska få det på onsdag!
Så nu tror jag att jag har allt klart till ambassaden, ska bara skriva ut confirmation page och sen är jag klar!
Dethär fick jag från ef  idag om vad jag ska med mig till ambassaden, och jag tror faktiskt att jag har allt klart :)

1. DS-160 ”Confirmation page”

2. DS- 2019 och SEVIS

3. Pass

4. Frankerat och adresserat kuvert

5. Betalat visumavgiften och medtagande kvittot från banken

6. Personbevis 120 (har du inte hunnit få tillbaka det så är det inga problem)

7. Boken ”Prepare for your year”

8. Passa på att lämna in dokument som som du inte skickat in än. Skriv ditt namn SES alt SWE-nummer på samtliga papper och häfta ihop dem.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0