EMBASSY

Nu är äntligen ambassadbesöket avklarat! Det var sagt att vi skulle vara där senast klockan 8 eftersom att vi då skulle bli insläppta. Pappa var jättesnäll och skjutsade in mig så vi var där i väldigt god tid. Jag tror att jag satt i bilen i nästan en halvtimme innan jag gick och ställde mig i den kö som redan hade bildats. Efter mig kom det ännu fler människor och till slut så tror jag att det var ca. 50 personer i kö. Och när klockan blev 8 så var det ju dags att gå in, men vad händer? Jo, ingenting. Så vi vänta och vi väntar och vi väntar, och till slut, efter kanske en halvtimme så kommer det en man som ska kolla på våra papper. Då tänkte vi alla, "jaa nu kommer det att gå snabbt". Men de gjorde det inte kan jag säga, allt som allt fick vi vänta i ca 3,5 timme på allting. Och det vi egentligen gjorde var att lämna ifrån oss papprena och sen var det en 2 sekunders intervju där man fick berätta hur mycket man kommer att tjäna och hur många barn man kommer att ta hand om. Sen fick man lämna fingeravtryck och så var allt klart!
Efter det var det förberedelsemöte på efs kontor där hon pratade lite om vad man kunde förvänta sig och hur man ska hantera saker och ting. Eftersom att det tog så lång tid på ambassaden så blev det ganska kort möte men det var ändå bra!

Sen var det väldigt skönt att träffa lite folk som är i samma sits som en själv. Jag träffade tillexempel en tjej som kommer att åka samtidigt som mig och sen en tjej som också kommer att bo i Washington så det var jätteskönt!

Resten av den dagen spenderades med födelsedagsfirande i form av lunch, paketöppning, middag och utgång! Så en väldigt bra dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0