Familjen

Familjen som jag kommer att bo med var den andra familjen som jag blev matchad med. Första familjen passade mig verkligen inte, dom var alldeles för stränga och det kändes inte rätt för mig. Men när det någon vecka senare poppade upp en ny familj på min sida så kändes det med ens mycket bättre. En familj med två söta barn, en kille på 7 år och en tjej på 4 år, J och V kallar vi dom, man vet ju aldrig om det är okej för föräldrarna att jag skriver ut namn än. Lät perfekt för mig. Dagen efter fick jag ett mail från värdmamman, K, som undrade om vi kunde prata på telefon. Så dagen efter ringer hon upp och jag får prata med både värdmamman och pappan. De berättar praktiskt taget ALLT om sig själva och sitt liv, och dom låter hur trevliga som helst. Så vi bestämmer oss för att prata lite senare i veckan och sagt och gjort, några dagar senare ringer dom igen. Och den här gången får jag prata med hela familjen, inklusive barnen och hunden! Och då var det klart, mamman frågade om jag ville bli deras au pair och ja tackade ja, så på den vägen är det. Så nu kommer jag att bo ungefär 30 minuter utanför DC i en förort som heter Oakton.
Så nu hoppas jag bara att familjen är lika trevlig i verkligheten som de var på telefon, men det tror jag :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0