Läkarundersökning

Nu är läkarundersökningen bokad. Ringde till vårdcentralen och jag fick en tid den 2 juni så det var verkligen inget problem att få nån tid som jag trodde att det skulle vara. Jag undrar hur lång tid den kommer att ta för dom sa att det skulle kosta 250 kr per påbörjad kvart, så jag hoppas att det går fort! Någon som vet?
Men det verkar ju som att den inte är så jätte omfattande när man läser pappret som man ska ha med sig dit. Jag har också hört något om att man ska vaccinera sig mot TBC, någon som vet hur det ligger till med det?

Kommentarer
Postat av: Ana

Nej det tar inte så långt tid, dom frågar typ hur man mår och om man mår bra. Tar blodtryck och sånt. Jag är vaccinerad mot TBC men dom kollade inte ifall jag fortfarande var det eller vad man ska säga. Spelar nog inte så stor roll!

2010-05-22 @ 22:21:12
Postat av: malin

om du åker med CC så behöver du inte vaccinera sig, du behöver aldrig vaccinera dig, däremot är det bra att testa sig för TBC, jag åker med SI och vi är tvugna att testa oss pga att vissa college i usa har det kravet, så kanske vissa skolor du vill läsa på har TBC-test krav. - men om du åker med CC så behöver du ju inte (:

2010-05-23 @ 11:20:22
URL: http://wakoo.blogg.se/
Postat av: Malin

Vad kul med en ny blogg sara!

2010-05-23 @ 11:25:30
URL: http://overtaggad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0